2008.09.28. 10:13| Szerző: malta

0927

 

Még este fél 10kor mikor először elmentem pisilni az új lakásomban, kiderült, hogy a wct nem lehet lehúzni, haha. Próbálkoztam mindennel, tekergettem alatta a csőnél, hátha el van zárva, de nem az volt a baja, mert nem működött, már leemeltem a tetejét is, mert derékmagasságban van, tele volt vízzel, de természetesen semmi rendelleneset nem láttam, nem is tudom minek emeltem le, mivel azt sem tudom hogy kell kinéznie, de hát mindentt megpróbáltam az ügy érdekében, de nem sikerült megoldanom a problémát. De mivel leleményes az ember, azt csak nem akartam, hogy ott álljon benne a cucc, mert gondoltam még holnapig csak fogok menni párszor, kicsit kellemetlen lenne. Van egy lavór a mosdó alatt, gondolom a mosáshoz tették oda, engedtem bele vizet és azzal öblítettem le. Na ez nem is volt gond este, de éjszaka annál rosszabbul esett, nemtom hány óra lehetett, talán 2 körül, és félálomban ez a művelet megterhelő volt számomra :) Nem baj, ez legyen a legnagyobb problémám. Mentem tusolni utána, és meglepődve tapasztaltam, hogy nincs meleg víz, még egy gond, hehe :)) Mivel már vizes voltam, nem indultam útnak, hol lehet a bojler kapcsolója, mert azt észrevettem, én szemfüles, hogy a led nem világít, igaz én nem bojleren nevelkedtem, de ezzel még tisztában vagyok, ha a bojler üzemel, akkor világít pirosan a led valahol a lemezen. Na ezen nem világított. Kicsit sikongatva, de letusoltam, legalább nem használtam sok vizet :)) Közben be is ugrott, hogy a konyhában láttam egy kapcsolót, amit nem tudtam mihez kapcsolódhat, fel is kapcsoltam még délután, felgyulladt mellette egy kis led pirosan, de nem tudtam mi lehet az és lekapcsoltam. Nna, az volt a bojler kapcsolója :) Ma már van olyan forró vizem, hogy lehetne benne párolni zöldséget :) Na ezen izgalmak vártak még rám tegnap este. A huzattal nem volt olyan szörnyű aludni, mint amire számítottam. Reggel ébresztett a telefonom, mert elfelejtettem leállítani, úgyhogy 7kor keltem. Gondolkodtam, vajon mikor kelhetnek a háziak, mikor nem gáz már telefonálni, és olyan háromnegyed 9 körül meghallottam Dorisz hangját az utcáról és gyorsan felhívtam és elujságoltam neki, hogy nem műxik a wc lehúzója. Feljött, megnézte, persze ő tudta a trükköt, megemelte a tetejét a tartálynak, ahogy én is tettem este, csak ő még kicsit rántott is rajta, és ezzel lehúzódott a cucc :) De mondta, hogy ha ráér a férje, akkor majd megcsinálja, ne maradjon így. Kértem tőle takarót is, mondta, hogy persze hoz. Most fél 7 van még nem hozta. Lehet, ma is huzattal alszok:) Aztán mielőtt elment, mondta, hogy 10 körül jó e nekem ha hozza a takarót, mondtam persze, gondoltam addig maradok itthon. Na meg is érkezett az egész család 10 órakor. Takarót azt nem hoztak, megkérdeztem hogy miért nem, valamit mondott, de nem értettem, nem kérdeztem vissza, úgy tettem mintha érteném, reménykedek, hátha megkapom :))) Nem akarok mindent visszakérdezni csak a fontos dolgokat. A lánya megnézte a leltárt, hogy ami azon van ténylegesen itt van e nekem, a berendezés, meg a különféle cuccok, konyhai eszközök. Közben a papa meg nekiesett a budinak. Fordult 6-8at kábé és kész is lett 12 utánra. Közben csúnyán összeveszett a család, a két nő volt a papa ellen, szegényt sajnáltam, mert nem hagyták dolgozni. De valamit a wc tartállyal kapcsolatban tárgyaltak. Aztán a nőcik elvonultak, a papa meg dolgozott. Én meg olvasgattam, majd megcsináltam a házi feladatom egy részét. Közben már nagyon szomjas voltam, mert a vizem elfogyott reggel, és nem tudom hogy a csapvíz iható e, vagy milyen hatása lehet. Szóval már nagyon vártam, hogy elkészüljön a mű. Ahogy meglett, elmentem felderíteni a terepet, hogy milyen boltok vannak a közelben. És szuper, mert a sarkon van mindenféle fajta bolt. Először vettem egy karton vizet, hazacipeltem, ittam egy csomót, és visszamentem a zöldségeshez. Ott bevásároltam, gyümölcsöt, zöldséget, wc papírt, mert az se nem volt, meg mosóport, öblítőt, és hazacipeltem. Majd úgy döntöttem, hogy elmegyek a Lidlbe, ugyanis kell egy csomó alap cucc, amit talán ott olcsóbban megkapok, még ha belekalkulálom a busz költséget is. El is mentem. El kellett menni Vallettáig, majd átszállni másik buszra, és elmenni San Gwannba. Ja itt jegyzem meg hogy Swieqi, ahol lakom, egy város, megnéztem a térképen:) Közben esett az eső. Ma egész nap esett, kis megszakításokkal. A buszsofőr nagyon rendi volt, megkértem, szóljon már ha odaérünk, megkérdezte hova akarok menni, mondtam a Lidlbe, mondta oké. Leültem mellé, és szólt mikor le kellett szállnom. Sőt meg is kérdezte hogy tudom e hol van, mondtam nem, és megmutatta azt is :)) Visszafele is vele jöttem:)) A Lidlben mindent vettem csak azt nem amiért mentem, de azért felpakoltam magam, ha már elmentem. Nem voltak olyan cuccok, amiket akartam. Polifoam, esernyő, kéztörlő. De vettem sajtot (nagyon finom sajtot, alig bírtam megállni, hogy ne egyem meg magában a 40 dekát) , paradicsomszószt, paradicsomkrémet, tésztákat, rizst, uborkát, salátát, kalifornia paprikát (ezek nem voltak szépek a zöldségesnél), érdekes, hogy csak kalifornia paprika van. Tv paprika csak Magyarországon van???? Vagy el vagyok tévedve??? Vettem még extra szűz oliva olajat, kenyeret, 75 %-os étcsokit, mosogatószert, szivacsot. Nagyjából ennyit. Összességében elköltöttem vagy 10 ezer forintot, de ezeket muszáj volt vennem, kivéve a csokit :)) Hazacipekedtem, közben megfogadtam, hogy többet nem megyek a Lidlbe, csak kocsival, ha elvisz valaki. Inkább megveszek mindent apránként és kicsit drágábban. Jaaa, a kocsiról jut eszembe, figyelgettem a sofőrt ahogy közlekedik, meg tegnap a papát is, amikor hoztak a hoteltől haza. Gondoltam rá, hogy jó lenne kocsit bérelni és bejárni a szigetet, de az a helyzet, bevallom nőiesen, hogy nem merek vezetni itt. Direkt beültem a buszsofőr mögé és elképzeltem hogy én vezetek, mikor például kanyarodtunk, én rossz felé kanyarodnék, rossz sávba, meg vannak olyan kereszteződések, hogy annyifele kell figyelni, egy négyes kereszteződésnél például, ott akkor is gáz, ha otthon vagyok, nem hogy itt, mikor minden az ellenkezője, ráadásul ezek mennek mint az őrültek, mert már megszokták:) Gyalogosan is nehéz közlekednem, mert nem arra nézek amerre kéne, de most már úgy csinálom, hogy míg odaérek a kereszteződéshez, ahol át kell kelnem, addig megfigyelem melyik irányból is jönnek az autók és akkor tudom mire kell figyelni, persze így is vannak necces kereszteződések, de még eddig túléltem :) Olyankor szoktam magamban mondogatni, hogy ha még élnem kell, átjutok úgyis :)) Ja még azt is elmondom, hogy itt nem házszámok vannak (nem tudom, hogy ez egész Máltára vonatkozik e), hanem a házaknak, lakásoknak neve van. Én Tanja1 lakásban lakom:) Egész pontosan a címem (Julcsinak :)) ) : Tania Flat1, Triq is-sejjieh, Swieqi, SWQ 3013 Malta. A triq az utcát jelent szerintem, vagy utat. Mert minden úgy kezdődik, hogy Triq.

Nno, Lidl után megfőztem máltai életem első vacsiját. Rizses lecsót :))) Isteni finom lett, tényleg, nem azért, hogy fényezzem magam, de ez tény :))) El akartam menni a suliba netezni, mert ott van wifi, de mivel esik az eső, így itthon maradtam. Megvacsiztam és lassan a végére érek a mondókámnak. Ahhoz képest, hogy azt gondoltam, ma semmi nem történt velem, írok pár sort, már 1 órája írok. Ez lehet attól, hogy nem beszélek magyarul egész nap? Igazából semmit sem mondok el részletesen, mert nehezemre esik, nem is tudnám és valszeg így élem ki magam, hogy ne legyen az egész napom olyan felületes. Nem bírom ... Olyan nehéz, amikor mondanék valamit, és nem tudok, inkább hagyom az egészet. Még ha értem is amit mondanak, szeretnék reagálni, de nem tudok, nagyon rosszul esik. Na de 3 hónap múlva ilyen nem lesz:)) A második 3 hónapot végig fogom beszélgetni, értelmes módon :)) Jó éjt :) Utóirat: este fél 9kor megérkezett a takaróm, kettő is :))

Még egy utóirat: Készítettem fotót a lecsóról, de elfelejtettem feltölteni a laptopra, úgyhogy nincs kép róla :(

Plusz egy utóirat: csúszni fogok a napokkal, mivel nem otthonról netezek.

És egy ráadsá utóirat: szerintem szemétség, hogy fizetni kell a suliban a wifiért, miért ne használhatnák a diákok ingyen ha van laptopjuk? Lehet, hogy a koreaiak miatt van, állítólag ők gátlástalanul töltenek le egész nap. nem tudom, de 500 ft, 45 perc, pfff ....

 

 |   | 5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://maltanvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr75685394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kamerun 2008.09.28. 19:14:43

Láttom Atis is kommentel.:)

Plaszter 2008.09.29. 13:10:33

Hm.. 500Ft 45 perc, az tenyleg huzos, nalunk a vendegeknek 3Font egy ora, de mi csak egy 5*os szallloda vagyunk ahol a legolcsobb szoba is 180Font egy ejszakara, azt hiszem.. :D
Na sok sikert a bojlerhez... :D

Plaszter 2008.09.29. 13:14:10

Mindig kerdezz vissza, meg a nem fontosakat is, ez foleg a magyarokat idegesiti, a kulfoldieket nem, ja es ez sokkal jobban segitni a nyelvtanulast, hidd el nem fognak megharagudni erte, tapasztlat...
..ja meg tudod aki kerdez, az csak addig hulye, amig nem kepja meg a valaszt, aki meg nem kerdez, az az is marad.. :D

Plaszter 2008.09.29. 13:18:45

Ja a viz, hat igen, egy ritka dolog, de a magyar csapviz nagyon sok nyugateuropai asvanyvizzel er fel, itt pl 4Font, egy felliteres uveg, ami nalunk van, s a nyomaba se er neki... deleuropaban vigyazni kell vele, ugyanugy, mint Afrikaban, Nyugat europaban meg lehet inni, de nem egy nagy durranas, ugyhogy az asvanyviz nagyon jo dontes volt, s a szervezetednek is jobb lesz... :D
Na mara ennyi volt a kommenteles
Puszi
Atis

malta 2008.09.29. 18:13:17

Köszi :)))) Hülyének is érzem magam, de mindent azért akkor sem kérdezek vissza, mert nagyon sok időt elvesz, így is kérdezek eleget, majd idővel megtudok mindent, ha meg nem, hát hülye maradok :))))
Itt van olyan hogy asztali víz, kicsit furcsa íze van, az a legolcsóbb, nem rossz egyébként, gondolom nem a csapból folyatják, vagy ki tudja :) Fél euró 2 és fél liter. vagy 70 cent, attól függ hol, de mikor most kartonnal vettem, nem azt vettem, hanem két literest, az drágább, de viszont azt el bírtam cipelni, ilyenekre is figyelnem kell :)
süti beállítások módosítása