2008.10.04. 18:04| Szerző: malta

Nos... tegnap kicsit (nem kicsit) rossz hangulatban voltam. Hogy miért? Nehéz így megmagyarázni, csomó érzés kavargott bennem, és nem tudtam úrrá lenni a hangulatomon. De ma már jobb, nem mondom, hogy kirobbanóan jó kedvem van, de már nem vagyok rossz hangulatban, most olyan közömbös állapotban vagyok. Ez jó jel, mert ez már azt jelenti, felfelé haladok:)

Igazából nincs miért szomorkodnom, mert tényleg minden nagyon jól alakul. Talán túl sok inger ért az elmúlt két hétben, ehhez nem vagyok hozzászokva. Nnna.

Tegnap elmentem a kedvenc tengerparti helyemre. Több okból is. Az egyik mert jó idő volt, a másik mert szerettem volna egy jó nagyot sétálni és az elég messze van. Jól el is fáradtam mire odaértem és még haza is kellett jönnöm :) De, nem megyek oda többet ha fürödni akarok. Mert napozni nagyon jó, a látvány is gyönyörű, de ott fürdeni, hát nem olyan kényelmes. Nem is fürödtem végül, mert annyira csúszós mikor megyek be a vízbe, hogy egyszerűen nem is tudtam megállni egy helyben, azon egyensúlyoztam, hogy ne vágodjak el a sziklán. Mások is úgy mennek bele, hogy bemennek egy pici darabon, amennyire tudnak, aztán belevetik magukat egy fejessel. Na hát nekem kellenek a fokozatok, szóval ezzel nem próbálkoztam. :) De jót napoztam. Közben ugye kavarogtak bennem az érzések, gondolatok, és arra gondoltam, húú milyen jó lenne, most egy kis rockzenét hallgatni, az esne most igazán jól. De nincs a laptopomon, meg amúgy sem volt nálam. És pár perc múlva leült egy fickó gitárral, tőlem olyan 10 méterre, és elkezdett játszani, és énekelni, rockszámokat :))) Olyan jóóóó volt, bárcsak minden vágyam ilyen gyorsan teljesülne :)) Miután úgy döntöttem elég volt a napozásból, haza baktattam. Ja, még mielőtt mentem odafele, gondoltam keresek egy supermarketet, mert hallottam hogy van itt Swieqiben. De még eddig nem leltem meg. Na most megtaláltam, nincs messze tőlem. Nem is fogok a Lidlbe menni, itt is van csomó választék, és szerintem nincs is nagyon nagy különbség árban. Mellesleg nem kell annyit cipekednem egyszerre, és ez fontos szempont! A supermarket után még kicsit bolyongtam, hogy akkor megyek kb abba az irányba, amelybe sejtettem, hogy van St. Julians. Meg is találtam az utat. Na visszafele gondoltam, most vagány vagyok, levágom az utat, ugyanis én megtaláltam a rövidebb utat. Haha, ez egy kicsit azért dobott a hangulatomon még tegnap este. Kb 45 percet bolyongtam, mire megtaláltam az utat. Egyszerűen semmihez sem tudtam kötni hol lehetek, mivel odafele nem figyeltem meg az utat. És párszor azt vettem észre, hogy mentem egy csomót és ugyanoda lyukadtam ki. :) Na kellőképpen elfáradtam:) bementem a supermarketbe, vettem pár dolgot, főleg sajtféléket, máltai gyártmányt. Aztán hazajöttem, felkaptam a laptopot, hogy én most megyek töltök le pár Kispál albumot meg Tankcsapdát. Közben beborult, kicsit csöpögött is az eső, én csak kértem Istent, hogy csak pár albumot had töltsek le jó? :) Nem kezdett el komolyabban esni, úgyhogy lekuporodtam a kis helyemre. Az úgy néz ki, hogy ahol van ez a zóna, az valami hivatal lehet, talán a helyi polgármester vagy nem tudom kinek az irodája. És ilyenkor az már zárva van. Na lecsüccsentem az ajtó elé, erre pár perc múlva belülről kinyitották az ajtót, majd elkezdtek áramlani befele mindenféle jól öltözött emberkék, családok. Pff nem sok időm volt, mert kellemetlenül éreztem magam, hogy ott ülök az ajtó mellett ők meg ki be mászkálnak. Gyorsan leszedtem 3 kispál albumot, aztán hazajöttem. Megjegyzem, nem jó albumokat szedtem le, újabbak voltak már, nem az az igazi, amire nekem szükségem volt. Elvileg a jövő héten lesz netem, akkor majd töltök le pár normálisat, és akkor fel leszek készülve, ha szükségem lesz rá.

Mára (szombat) azt terveztem, hogy elmegyek a Blue Grotto hoz. Tegnap vettem egy térképet, és egy utikönyvet, gondoltam körbejárom Máltát, nem olyan nagy :) A térképen rajta vannak a buszok iis, meg minden infő, nagyon használhatónak tűnik. Nem is lustálkodtam, hanem elkészültem, reggeliztem, felöltöztem, elkezdett szakadni az eső, hehe :)) Paff neki. Leültem írni kicsit, és most látom, hogy kisütött a nap. Ha így marad még 10 percig, elindulok, lesz ami lesz :) Őrült egy időjárás van itt :) Igazából nem maradt úgy az időjárás, de nem is esett, szóval elindultam. Hálistennek nem esett egész nap az eső. Rendesen fújt a szél, de meleg volt. Kár volt átcserélnem a ruhámat. Reggel ugyanis fehér vászonnadrágot vettem fel, hogy majd meleg lesz, de aztán átcseréltem farmerre, amiben meg melegem volt. No így jártam:)

Elmentem Vallettába, ott átszálltam egy másik buszra, ami elvitt Zurrieqbe. Hát az milyen kihalt volt! Ja itt megjegyzem, hogy minden buszjegy 47 cent. Átmentem vele fél Máltán, akkor is annyi. Szóval nagyon kihalt volt Zurrieq. Szűk kis utcák voltak. Nyilván fogalmam sem volt, hol szálljak le, de gondoltam mindegy is, végül is itt nincsenek nagy távolságok, sétálok. Pff, nem találtam meg az utat, megkérdeztem, aztán megint megkérdeztem míg egyenesbe nem kerültem:) Nem számítottam rá, hogy ennyire kihalt. Ez egy túristalátványosság, gondoltam fullos lesz. Nem. Szinte csak én kolbászoltam ott gyalog. Láttam egy táblát, hogy Blue Grotto arra van, elindultam. Nem mentem sokat, megállt mellettem egy kocsi, és kiszólt a fickó, hogy a Blue grottohoz megyek e, mondom igen, felajánlotta hogy elvisz. Elfogadtam. Elég hosszú út volt :) Na odaértünk, közben mondta, hogy ma nem dolgozik, egész nap ráér, megmutogatja nekem a látványosságokat, valami templomokat, meg még nem tudom miket beszélt. De az az igazság, hogy nem bíztam benne. Gondoltam kitesz a Blue Grottónál, aztán szevasz. Nem, egész délután akart kisérrgetni, huha, mondom, hogy kéne ebből kimászni :) Egy szépdarab, agyontetovált fickó volt, olyan 38-40 körülinek nézett ki. Biztos előítéleteim vannak, azért nem bíztam benne. Meg nem tetszett az, hogy lépten nyomom hozzámért. Elkapta a kezem, hogy segít lemenni a lépcsőn, vagy a pocsolyát kikerülni, vagy mikor kinéztem, elkapott, hogy le ne essek, de volt ott korlát, meg sziklafal is. Közben meg javasolgatta, hogy üljek ki a sziklafalra. Fel akart oda tenni, haha, mondtam hogy NEM!!! Nem hagyott gyönyörködni sem, mondta menjek arrébb nézzem milyen szép, stb. Tényleg rendes volt tőle, hogy elvitt, meg így tüsténkedett, biztos bennem van a hiba. Magyarországon szocializálódtam :) 5 perc után mondta, hogy ez unalmas, meg nem járnak a hajók sem, menjünk a templomokhoz, elvisz, egész nap ráér. Mondtam, hogy én szeretnék itt lenni még egy kicsit, meg lemenni az öbölbe, mert a tetején voltunk, elég magasan. Mondta, akkor visszajön értem 1 óra múlva, végül mondtam neki, hogy legyen kettő, had relaxáljak kicsit. :)

Na elment. Elindultam lefelé, a nehezebb utat választva, mert az izgisebb, de csak nem hagyott nyugodni ez a fickó. Nem tudtam eldönteni mit csináljak. Menjek e el vele nézelődni, vagy inkább forduljak vissza. Ja, azt is mondta, hogy ha nem dolgozik, szeret segíteni másoknak. Meg, hogy amíg ő nem lesz itt, és lesz majd aki ajánlkozik, hogy megmutatja a dolgokat, ne menjek el, várjam meg őt. Én nem tudom, hogy ez itt normális e vagy sem. Félúton, kicsit több mint fél úton jártam lefelé, hoho mondom magamban, felhívom Lackót, megkérdezem mi a véleménye, ő már csak régóta itt van. Nem vette fel, biztos dolgozott, akartam neki smst küldeni, hogy hívjon már fel, de lemerült a telefonom. Szuper!!! Itt vagyok egy hót kihalt terepen, mobilom nincs, és várok egy vadidegen fickóra, akiben nem is bízok. Kattogott az agyam mit csináljak. Úgy döntöttem, nem várom meg inkább. Visszafordultam, és azon a viszonylag hosszú úton visszasétáltam, enyhén melegem volt már, és izgultam, hogy nehogy jöjjön az úton a fickó, mert mit mondok neki? Nagy nehezen beértem a városba, ott persze nem tudtam merre menjek, egy kis útbaigazítás után megtaláltam a buszállomást, felszálltam a buszra, és megpihentem:) Majd máskor megnézem a Blue grottot nyugodtan, ha mondjuk járnak a hajók, mert akkor nem olyan kihalt, és be is lehet menni a sziklák közé. Amúgy boatman a fickó, most ez nem tudom mit takar, hogy hajósinas, vagy hajót vezet. Még lehet találkozunk, ha majd visszamegyek :) Addig megtudom, ez normális e errefelé, vagy jobb vigyázni.

Vallettában úgy döntöttem kimegyek a városba, éppen valami nagy banzáj volt, meglepődtem, mikor kiléptem a buszállomásról. Fel volt diszítve az utca. Rengeteg ember, arra mondjuk számítottam is. Most felkészültem lelkileg a tömegre :)

Kicsit nézelődtem ott, illetve elég sokáig, beültem egy helyre kajálni. Tenger gyümölcsei salátát ettem. Nem volt túl jó, olyan semmilyen inkább. Utána ettem egy fagyit, és visszajöttem. Mikor odaértem, ahol le lehetne vágni az utat, elfogott a kisértés, hogy megint arra menjek. Nehogy már kifogjon rajtam. Úgyhogy összetettem a három ujjam és lefordultam:) Közbeen mondogattam, hogy simán hazatalálok. És tényleg, simán hazataláltam. De nem tudom, hogy rövidebb e az út. Mindenesetre így útbaesik a supermarket, ha kell valamit vennem:) Még majd lehet tesztelgetem, szerintem van ennek rövidebb változata is, de most egyelőre annak örülök, hogy egy helyes utat belőttem :) Nagyjából ennyi mára eddig.

És akkor néhány kép:

ilyen kis utcák vannak zurrieqben

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

imádom a táblákat :)))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 útban a Blue Grotto felé:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ez a Blue Grotto:

 

 meg ez is :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

meg ez is :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ez meg én vagyok :) Bocs a csukott szemért, nem alvajártam:))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez Valetta feldíszítve, vettemm egy újságot, megnéztem, de elfelejtettem, mit ünnepelnek, van valami neve, hogy pontosan mi az azt nem tudom, majd ha lesz netem rendesen utánanézek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ezek tetszettek. Volt rendes színpad is, ott volt egy kis rockkoncert, jó volt, de a lemezüket nem venném  azért meg :) Ezek meg kiálltak egy utcasarokra, nagyon szakadt felszereléssel, és ott zenéltek. Jó kis látványosság voltak:)) Az volt a nevük hogy the famous unknowns, a népszerű ismeretlenek :) 10 euroért árulták a cdjüket, szerintem jó ötlet, hogy így kiállnak és így próbálják magukat népszerűsíteni :)

 

 Ezt ebédeltem, vagy uzsonnáztam, vagy nemtom minek nevezzem :) Jobban néz ki, mint amilyen az íze volt. A kagylót nem ettem meg, mert belegondoltam, hogy abban benne van minden belsőrész meg amit megevett az is, és nem volt hozzá gusztusom...

 

 És itt ettem:

 

 És még néhány kép:

ezt ma reggel csináltam webkamerával :)

 

 ez a strandon készült a koreai csajszival, a nevét elfelejtettem:)

Ja, és az emailben valamiért hibásan érkezett, és csak a fele kép látszik, ezért levágtam az alját, ez is valami.

 

 ez is egy tábla :) Szerintem lehetetlen 5 km/h val közlekedni! nem is annyival mennek szerintem. Ez a híd alatt mentem át ma is és tegnap is mikor eltévedtem, itt vágom le az utat.

 

 tegnapi terápiás útvonalam, szép :)

 

 ez is :

 

 

 |   | 4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://maltanvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr20696138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kamerun 2008.10.05. 14:59:27

A tengergyümölcse salátához nem voltak külön szószok, vagy plusz fűszerek?

Brigideb 2008.10.05. 21:18:26

Sikerült megtudnod, hogy normális-e, ha egy máltai férfi felvesz az autójába és felajánlja, hogy kísérőd lesz egész nap?!:) Végül is miután simán beültél már mindegy, de mivel kérésre udvariasan magadra hagyott valószínűleg csak így akart ismerkedni...:)

malta 2008.10.06. 14:34:10

Asszem normális, így ismerkednek, de akkor is tolakodónak éreztem, szal jól döntöttem a magam részéről :)

malta 2008.10.06. 14:34:59

Nem adtak semmi cuccot a salátához. Egy citromkarika volt a tálon, azt ráfacsartam, de ennyi.
süti beállítások módosítása