2008.10.13. 21:16| Szerző: malta

Már többször el akartam mesélni, hogy mit tapasztaltam, mit csinálnak a máltaiak vasárnap. Szombaton jönnek mennek az biztos. Vasárnap családi nap. Kocsit mosnak, plusz kiülnek a szabadba. Visznek székeket, sokszor asztalokat is és esznek isznak, és kint vannak egész nap, gyerek, kutya, macska, nagyszülők, szülők, bicikli, dömper, minden. Aztán egy idő után már több család is csoportosul és ott töltik az egész napot :) Milyen nyugis nem?

Plusz azt is el akartam mesélni, hogy milyen udvariasak a koreaiak. Mivel ugye lépten nyomon belebotlunk koreaiba, ha van köztük egy nem koreai, akkor egymás között is angolul beszélnek, persze ha elakadnak, akkor benyögig koreaiul, de utána kitalálják az angol megfelelőjét is. :) tegnap is, mikor hazafele jövet találkoztunk egy lánnyal, aki mellesleg kiderült, hogy egyik osztálytársam lakótársa, annak a lánynak, aki először mondta menjek hozzá lakni, de duplaágya volt, és miután mondtam neki, hogy én szeretnék szimpla ágyat csak magamnak, mondták, hogy hát a másik szobából a lány majd átköltözik az osztálytárs szobájába én meg beköltözök a szobába egyedül, de mondtam hogy erről meg kéne kérdezni a leányzót is :)) Na ez a lány volt az :) Már január óta itt van, már nagyon menne haza, decemberben megy. Szépen beszél angolul, érthetően. Na szóval tegnap hogy találkoztunk vele és együtt jöttünk a busszal, egymással is angolul beszéltek, még amikor nem tudták a megfleelő szót, akkor se koreaiul mondták, hanem mint ahogy szoktuk, körülírták angolul :))

Ma nagyon le voltam fáradva a suliban. Rosszul aludtam, illetve rosszat álmodtam, nem is írom le, mert el akarom felejteni, de horrorfilmszerű volt. Eléggé nyomott voltam egész nap. De a többiek is, valahogy ez a hétfő most nem jött be senkinek. Abba is hagyta Charlene kicsit hamarabb, látta rajtunk, hogy nem vagyunk jók most semmire sem :) Mondta hogy mindenki pihenje ki magát, és holnap legyünk frissek :) Suli után hazajöttem átvedlettem, felvettem a fürdőruhám, mert dögmeleg volt, és gondoltam itt az idő, hogy megnézzem Quawra-t, ahol majd Anyáék fognak lakni. Buggiba mellett van. Felkapott üdülőhely az is. Még úgysem voltam arra északabbra, mindig délebbre mentem. Persze nemm tudtam hol kell leszállni, jó korán leszálltam, de végülis leértem a tengerpartra. Jól ki van épülve, tetszett. Persze foglamam sem volt hol a hotel. Mentem egy darabig, amerre gondoltam lehet, de nem találtam, majd megkérdeztem egy boltban, de még sosem hallották. Átmentem máshova, ott is megkérdeztem, de ott nem vágta rá a nő, hogy sose hallotta, hanem észrevette, hogy nem jól ejtem ki a város nevét. Mondta betűzzem le. Erre kérdeztem tőle, hogy hol vagyunk most, melyik város :)) Ugyanis én Kavrának ejtettem, erre mondta hogy Ovra. Mondom, akkor sorry, Ovra Hotel :)) Quawra Hotel. Azt meg nem is tudtam, hogy Palace is, szal Quawra palace Hotel. Na mondta messze van, ha a parton megyek, menjek fel a dombon (bent a városban) aztán lemegyek és ott van. Egyszerűnek hangzott, de elég messze volt. Közben még megkérdeztem kétszer, hogy jó fele megyek e egyáltalán. Dögmeleg volt, szakadt rólam a víz. ja és a napszemüveg sem volt nálam, mert a fémcsavar kikezdte a bőrömet, néha pihentetnem kell. Szal anélkül mentem. Na megtaláltam nagynehezen a hotelt. Jó nagy!!! Van úszómedencéje is, meg saját kis partrésze, de a tengerparti rész nem jó. Nem igazán turistabarát :) Sziklás nagyon, szerintem max bele lehet vetődni a tengerbe, nincs szép átmenet. Én azt nem szeretem. Még odafele mente, láttam egy jó kis partrészt, ami nem sziklás, hanem fel van szórva apró kavicsokkla, mint ami itt is van, ahova szoktam menni. Gondoltam a parton visszasétálok oda, de rohadt hosszú volt az út!!! Rendes tempóban, nem ahogy szeretek sétálni, fél óráig mentem, és közben majd elpusztultam a melegtől. Mióta itt vagyok, még semmin sem idegesítettem fel magam, de most igen. Utána röhögtem magamon, hogy milyen hatalmas problémáim vannak itt Máltán :)))) Nagy nehezen odaértem, gondoltam megyek fürdeni, most milyen jól fog esni. De itt sem volt klassz bemenet a tengerbe. A part az klassz volt, de a tengerbejárat sziklás volt, úgyhogy nem mentem bele. Kidöglöttem a partra, és napoztam :) Egy kis idő után megírtam a házi feladatot, majd elaludtam egy kicsit :)) Ja, és még valami felidegesített, még egy óriási problémám volt. Egy pofátlan légy. Egyszerűen hiába hajtottam el, mindig rámszállt, biztos bírta az izzadtságomat :)))) Na miután felidegesített, megint röhögtem magamon, hogy ez legyen a legnagyobb problémám, azonnal lenyugodtam és a légy is békén hagyott. Már nem volt neki érdekes, mert nem voltam ideges :))) Gondoltam maradok jó sokáig, jól esett fekódni a parton. Aztán belegondoltam, hogy én főzni akartam ma, és vasalni is kell, és vágytam arra is hogy jógázzak, ezz volt 5 óra körül, összeszedtem magam, hogy indulok haza. Felöltöztem, és nekiindultam, ott állt egy fickó a strand bejáratánál és nézett. Jóvan gondoltam, nézzél. Elmentem mellette és megszólított, hogy szeretek e úszni :))) haha, elég gyenge, de mondtam hogy igen:) Aztán elkezdett beszélni, és kérdezte, hogy van e kedvem sétálni, mondtam épp haza indultam, de egy kicsit sétálhatunk. De nagyon nem óhajtottam belemerülni:) Arab fickó, asszem Irakból, de Dubaiban él, ott dolgozik és két hétre jött Máltára, tegnap érkezett, és unatkozik. Jól beszélt angolul, mondtam is neki, hogy  jól beszél, minek akar tanulni. Mondta, hogy a nyelvtant akarja megtanulni. be akart ülni valamit inni, de én nem akartam. Mondtam megyek haza. Ő jön velem. Csak pislogtam :))) Mondtam, hogy ne jöjjön, nekem dolgom van. Kérdezte mit csinálok, nem bírtam lerázni, mondom jógázni fogok. Azt hogy csinálom? Na ezt hogy magyarázzam el, mondtam neki valamit, erre mondta, ő megnézi hogy csinálom, haha, mondtam nem, mert otthon csinálom:)) De ő velem akar maradni, végül mondtam neki, hogy ha még holnap is unatkozik, akkor jöjjön el St Juliansre és akkor beszélgetünk. Megadtam neki a számom. Szerintem nem jön el, kicsit elkedvetlenedett, de én ma nem akartam maradni. St Juliansről bármikor hazabattyogok gyalog, onnan nehezen. Egyébként szimpatikus volt. A nevét elfelejtettem. Végülis mindegy is, mert valszeg sose találkozunk újra :)))

Hazajöttem, kicsit bűvöltem a képeket amiket J küldött, letusoltam, főzni nem főztem, ettem egy joghurtot, meg egy darab sajtot, vasalni nem vasaltam, viszont jógáztam, nagyon jól esett :) Kevés az időm, arra jöttem rá :))) Fontos dolgaim vannak.  :))) Ha nem napoznék, akkor lenne több időm, de olyan jó kint feküdni a parton:))

Képek:

Vasárnapi piknik:)

Quawra

Ez is Quawra

Ezen a strandon napoztam

A szálloda egyik fele. hatalmas, szal nem fért bele a képbe.

Szálloda elölről, itt se fért bele természetesen

No comment:)

A hotel medencéje, a tengerparton

Elég kihalt volt a strand, elfértem:)

 

 |   | 1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://maltanvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr35712300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ikonzs 2008.10.13. 21:52:14

Szegény kicsi lányom, majd beszélek a Jóistennel, hogy hosszabbitsa már meg a napot két órával, hogy legyen időd mindenre:))))
süti beállítások módosítása